Aktualności
Wzorem lat ubiegłych Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej organizuje konkurs plastyczny pod hasłem:
"KLĘSKA – POWÓDŹ CZY HURAGAN – STRAŻ POŻARNA CI POMAGA"
Przedsięwzięcie to wydaje się być godnym poparcia, chociażby dlatego, że skierowane jest dla najmłodszych mieszkańców naszej gminy, na bezpieczeństwie których szczególnie nam zależy.
W związku z powyższym prosimy wszystkie placówki oświatowe z terenu Gminy i Miasta Raszków o przystąpienie do konkursu. Eliminacje gminne zostaną zakończone do dnia 25 lutego 2009 roku. Prace opisane według wzoru zamieszczonego w regulaminie (dostępnym w szkołach), na eliminacje miejsko – gminne należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 27 lutego 2009 roku na adres Urzędu Gminy i Miasta w Raszkowie – Biuro Zarządzania Kryzysowego – Budynek USC – I piętro, pokój nr 8.
Jednocześnie informujemy Państwa o przeprowadzeniu do dnia 6 marca 2009 roku eliminacji szkolnych z zakresu Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej, które powinny odbyć się we wszystkich szkołach podstawowych i gimnazjach.
Eliminacje należy przeprowadzić w dwóch grupach wiekowych, I grupa wiekowa – uczniowie szkół podstawowych, II grupa wiekowa – uczniowie gimnazjów.
Tegoroczne eliminacje miejsko – gminne odbędą się w dniu 14 marca 2009 roku o godz. 10.00 w Szkole Podstawowej w Bieganinie. Na eliminacje miejsko – gminne z każdej szkoły podstawowej zakwalifikowanych zostanie troje najlepszych uczniów, a z gimnazjów po 10 najlepszych uczniów.
Tegoroczny OTWP pn. "Młodzież Zapobiega Pożarom" ma na celu dalsze popularyzowanie przepisów oraz kształtowanie umiejętności w zakresie ochrony ludności, ekologii, ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej. W szczególności służy popularyzowaniu wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek powstania pożaru, nabycia praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, nabycia wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej oraz historii i tradycji ruchu strażackiego.
REGULAMIN
XI EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA DZIECI
I MŁODZIEŻY POD HASŁEM: "KLĘSKA – POWÓDŹ CZY HURAGAN – STRAŻ POŻARNA CI POMAGA"
ORGANIZATORZY:
Organizatorem konkursu jest Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej przy współpracy z Wydziałami Zarządzania Kryzysowego Urzędów Wojewódzkich.
Na terenie gminy i miasta organizatorami konkursu są: Urząd Gminy i Miasta, Zarząd Oddziału Miejsko - Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury, Placówki Oświatowe.
CEL KONKURSU:
Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy dzieci i młodzieży na temat zachowania bezpieczeństwa w przypadku występowania wszelkiego typu zagrożeń. Zadaniem konkursu jest zainteresowanie działalnością służb ratowniczych uczestniczących w usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, jak powodzie, huragany, trzęsienia ziemi itp. Coraz częstsze katastrofy naturalne stanowią prawdziwe zagrożenie dla człowieka i przyrody. Stąd też coraz więcej wyzwań stojących przed strażą pożarną i innymi służbami ratowniczymi. Człowiek musi nauczyć się żyć ze zmianami zachodzącymi w środowisku naturalnym i radzić sobie z nimi. Celem edukacyjnym konkursu jest kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży, poprawa świadomości zaistnienia niebezpiecznych zdarzeń oraz konieczności zmiany postawy w zakresie zachowania się podczas zagrożeń.
KOMITET ORGANIZACYJNY:
Na szczeblu Gminy i Miasta Raszków przebiegiem konkursu kieruje powołany komitet organizacyjny złożony z przedstawicieli organizatorów oraz organizacji i instytucji współpracujących.
Członkami Komitetu Organizacyjnego są:
1. Przewodniczący - Inspektor UGiM d.s. zarządzania kryzysowego,
2. Członkowie: - Komendant Gminny OSP,
3. – Prezes ZOMG ZOSP RP,
4. - Dyrektor GZOPO,
5. - Dyrektor MGOK,
6. - Inspektor UGiM d.s. promocji i strategii gminy,
Do zadań Komitetu należy w szczególności:
Ø ogłoszenie konkursu we wszystkich placówkach oświatowych i świetlicach środowiskowych,
Ø zapewnienie środków materialnych i rzeczowych do zorganizowania i przeprowadzenia konkursu (dyplomy i nagrody),
Ø ustalenie terminu eliminacji w ramach czasu określonego w regulaminie,
Ø przesłanie regulaminu zainteresowanym,
Ø przeprowadzenie eliminacji,
Ø sporządzenie protokołu z prac komisji konkursowej i przekazanie go do komitetu organizacyjnego szczebla powiatowego (Starostwa Powiatowego),
Ø oficjalne ogłoszenie wyników w mediach i na stronie internetowej UGiM,
Ø przesłanie najlepszych prac (po 5 z każdej kategorii) do Komisji Powiatowej,
UCZESTNICY KONKURSU:
Uczestnicy konkursu podzieleni zostali na następujące grupy:
I grupa - grupa młodsza (6 – 8 lat) – szkoły podstawowe,
II grupa - grupa średnia (9 – 12 lat) – szkoły podstawowe,
III grupa – grupa starsza (13 – 16 lat) – gimnazja,
IV grupa – uczniowie niepełnosprawni,
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wieku od 6 do 16 lat oraz dzieci i młodzieży ze świetlic terapeutycznych i ośrodków terapii zajęciowej (bez ograniczeń wiekowych),
ETAPY ELIMINACJI:
Eliminacje miejsko – gminne – do 27 lutego 2009 roku,
Eliminacje powiatowe – do 27 marca 2009 roku,
Eliminacje wojewódzkie – do 30 kwietnia 2009 roku,
Eliminacje centralne – połowa czerwca 2009 roku,
Jury do oceny prac powołane zostanie przez Komitet Organizacyjny.
W skład Jury winni wejść nauczyciele plastyki z placówek oświatowych biorących udział w konkursie oraz Instruktor plastyki MGOK.
Zadaniem Jury jest:
Ø ocena prac pod względem zgodności z tematyką konkursu oraz pod względem plastycznym,
Ø ustalenie wyników eliminacji,
Ø sporządzenie protokołu zawierającego wyniki eliminacji według kolejności miejsc w danej grupie wiekowej i przesłanie go wraz z pracami na eliminacje szczebla powiatowego (prace przesłać do 10 marca 2009 roku do WZKiSO Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim ul. Al. Powstańców Wielkopolskich 16).
Ø poinformowanie Inspektora UGiM d.s. promocji gminy oraz dyrekcji placówek oświatowych i kierowników świetlic terapeutycznych o wynikach eliminacji,
Orzeczenia Jury są ostateczne.
TECHNIKA WYKONYWANIA PRAC:
Dopuszczalna technika wykonywania prac: rysunek, grafika, malarstwo.
Format prac – nie większy niż A-2
POPULARYZACJA:
Organizatorzy nie przewidują zwrotu nadesłanych prac. Wybrane prace przekazane zostaną do oceny przez Jury szczebla powiatowego, a pozostałe będą eksponowane w MGOK w Raszkowie podczas trwania obchodów "Dni ochrony przeciwpożarowej"