SLGD OPW AKO Dostepność Dla rodziny Gminna Komisja... Goniec Raszkowski Raszkowskie bociany Ochrona danych osobowych

AKTUALNOŚCI Drukuj

Szkoła zorientowana na potrzeby każdego ucznia

Szkoła zorientowana na potrzeby każdego ucznia
04 października 2013

Aktualności

2013-10-04

Rok szkolny 2012/2013 był w szkołach podstawowych z terenu naszej gminy okresem realizacji projektu systemowego pt. „Szkoła zorientowana na potrzeby każdego ucznia" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Do projektu przystąpiły szkoły podstawowe z terenu Gminy i Miasta Raszków z następujących miejscowości: Raszków, Radłów, Janków Zaleśny, Bieganin, Ligota, Koryta.

Celem projektu było wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I- III we wszystkich szkołach z terenu gminy poprzez:

  • zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodniej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi oraz rozwojowymi.

  • zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania aktywizujących metod nauczania,

  • stworzenie odpowiednich warunków indywidualnej pracy nauczyciela z uczniem poprzez doposażenie szkół w materiały dydaktyczne.

Przystąpienie szkół do projektu przyczyniło się do rozwoju kluczowych umiejętności uczniów, rozwoju indywidualnych zainteresowań i zdolności uczniów, zdiagnozowania i ukierunkowania uczniów zdolnych, wyrównania braków edukacyjnych u uczniów mających trudności w nauce, wzrostu samooceny uczniów i rozbudzaniu ich aspiracji.

W ramach projektu we wszystkich szkołach prowadzono bezpłatne zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas I- III łącznie w wymiarze:

  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 510 godzin,

  • zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 510 godzin,

  • zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla uczniów z wadami postawy - 450 godzin,

  • zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 90 godzin,

  • zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematyczno-przyrodniczych - 90 godzin,

  • zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - 30 godzin,

  • zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze - 90 godzin,

  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie - 60 godzin,

  • zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie - 60 godzin,

  • zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczych - 60 godzin,

  • zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka angielskiego - 60 godzin,

  • zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych muzycznie - 150 godzin,

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych sportowo - 60 godzin,

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych plastycznie - 180 godzin,

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych ortograficznie - 30 godzin,

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych tanecznie - 30 godzin,

  • zajęcia dla uczniów uzdolnionych – koło teatralne - 60 godzin.

- dsc_0050.jpg

 

- dsc_0055.jpg

Łącznie przeprowadzono ponad 2,5 tysięcy godzin zajęć.

Szeroka gama prowadzonych zajęć ukierunkowana była na stworzenie jak najbardziej optymalnej oferty zarówno dla uczniów uzdolnionych jak i dla tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ogromnym urozmaiceniem i wzbogaceniem zajęć były zakupione do projektu pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny o łącznej wartości 81.781,19 zł.

Warto nadmienić, iż w roku szkolnym 2011/2012 gmina realizowała podobny projekt pt. „Indywidualizacja nauczania szansą dla dzieci”, na który otrzymała dofinansowanie w kwocie blisko 250 tys. zł.

Projekt był realizowany w ramach Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji i w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Powrót