SLGD OPW
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Okno Południowej Wielkopolski”
serdecznie zaprasza na
SZKOLENIE
dotyczące realizacji i rozliczania operacji
w ramach działań
„Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” i „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej”
w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – Oś 4 Leader
które odbędzie się:
* 25 października 2011 r. w godz. 8:30–15:30 w Centrum Koordynacyjno-Informacyjnym (sala konferencyjna) przy ul. Zdunowskiej 12 w Krotoszynie
* 26 października 2011 r. w godz. 8:30–15:30 w Urzędzie Gminy Ostrów Wielkopolski (sala nr 14) przy
Al. Powstańców Wielkopolskich 12 w Ostrowie Wlkp.
Szkolenie poprowadzi Grzegorz Cetner z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Poznaniu
Uczestnicy:
Na szkolenie zapraszamy beneficjentów oraz potencjalnych wnioskodawców z terenów wiejskich gminy Krotoszyn, gminy Zduny, miasta Sulmierzyce, gminy Raszków, gminy Nowe Skalmierzyce lub gminy Ostrów Wlkp., którzy realizują lub zamierzają realizować operacje w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” – „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” oraz „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” – Oś 4 LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
Ramowy program szkolenia:
I. Realizacja operacji
* Ogólne zasady finansowania operacji.
* Wymogi rozpoczęcia i realizacji operacji oraz koszty kwalifikowane i zakres pomocy de minimis.
* Warunki umowy o dofinansowanie operacji, w tym zobowiązania beneficjenta w okresie związania celami, zakres możliwych zmian w zaplanowanej operacji, wykonanie zakresu rzeczowego, itp.
* Ponoszenie i dokumentowanie kosztów – omówienie dowodów księgowych (faktury, rachunki, inne dowody płatności) oraz poprawność ich wystawiania.
* Zakładanie lub rozwijanie działalności oraz ubezpieczenie w KRUS/ZUS, zatrudnienie pracowników.
II. Rozliczanie operacji
* Ogólne zasady rozliczania operacji.
* Dokumenty świadczące o wykonaniu/zakończeniu operacji, zasady dotyczące dokonywania płatności.
* Wypełnianie Wniosku o płatność wraz z instrukcją i załącznikami – informacje praktyczne.
* Składanie Wniosku o płatność – obowiązujące terminy, wymogi dotyczące załączonych dokumentów.
* Przyczyny utraty całości lub części przyznanego wsparcia.
III. Dyskusja
* Odpowiedzi na pytania, dobre praktyki.
REKRUTACJĘ PROWADZI BIURO LGD
Zgłoszenia są przyjmowane do 21.10.2011 r. od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00:
* osobiście (ul. Zdunowska 12, 63-700 Krotoszyn) lub
* telefonicznie/faxem (62 725 06 23) lub
* mailem (lgd.opw@gmail.com)
Informacje nt. szkolenia są również dostępne na stronie www.slgdopw.pl.
W zgłoszeniu należy podać:
* imię i nazwisko oraz nazwę reprezentowanej firmy (jeśli dotyczy),
* adres zamieszkania lub siedziby reprezentowanej firmy,
* telefon kontaktowy, e-mail.
Szkolenie jest bezpłatne! Ilość miejsc ograniczona!